Barcelona, Estado Español: Concentración solidaria frente al centro Penitenciario de Ward Ras

Comunicado recibido junto con la foto el 10/04/2020:

Nos comunican que ayer, día 6 de abril de de 2020, seis personas se concentraron delante del Centro Penitenciario de Ward Ras en protesta por las condiciones injustificables y de castigo que les han impuesto a las personas presas por la situación del estado de emergencia. Al grito de «libertad presxs», «abajo los muros» y «no estáis solas», acompañados por algunos petardos para que las presas pudieran escucharlas más allá del muro que las separaba, varios mossos d´esquadra salieron del centro increpando de forma intimidatoria y amenazantem provocando la huida de las personas, alertadas al mismo tiempo por los gritos de aviso de las presas de «¡Corred, corred».

Esto no conseguirá romper nuestra solidaridad, no debemos dejar de recordarles que no están solas. Abajo los muros y todo su sistema represor.

Pintadas en los alrededores del Centro Penitenciario de Wad Ras (3-4-20)

Hem fet pintades davant de Wad Ras per a saludar a les preses que continuen en aquesta preso. Wad Ras es una preso on amb el pretext del Coronavirus, s’han pres mesures restrictives per a les preses pero no s-han preses mesures sanitaries suficients per a prevenir contagis dels funcionarixs cap a lxs preses. La situacio a dins, un cop mes, es dura. Com a la resta de presons del Estat.

Teniem ganes de saludar-les. Per donar anims a les que son dins.

I perque semblava impossible fer pintades davant una preso en aquesta situacio en la que es obligatori confinar-se i lo ilegal es sortir al carrer. Aquesta situacio en la que la presencia policial als carrers es a vegades asfixiant, i fa respecte que gent des dels balcons delati conductes fora de la legalitat imposada pel govern.

Sembla impossible fer coses que estan prohibides, pero no ho es. I fer-ho sense que passi res, a nosaltres ens fa trencar el globus asfixiant dins del qual tenim el cap posat aquests dies.

No ens prenem a broma aquesta alarma medica. Ni el patiment que genera en molta gent (estigui vivint la malaltia o no). Sortim amb precaucions, pero sortim. Igual que surt tanta altra gent per a donar-nos un cop de ma les unes entre les altres, per a treballar, perque es desquicia dins de casa o pel que necessiti. Evitar els contagis es important, pero afrontar juntes la miseria i el patiment que genera el capitalisme, el patriarcat i el racisme en aquesta situacio, tambe.

Expliquem-nos que fem, que se-ns contagin les ganes de revolta i no el coronavirus!!

Salut!!